Waar moet je allemaal aan denken als je voor de eerste keer deelneemt aan een beurs? 

Er komt wel wat organisatie bij kijken als je een stand bezit op een beurs. Als je dit voor de eerste keer doet, lijkt het alsof je aan 100 dingen tegelijk moet denken en er nooit een einde aan lijkt te komen. Expo events wil je daar natuurlijk ook in helpen en jou te sturen waar mogelijk is.

 

Voor de beurs

Voorbereiding is alles 

Wat zijn de belangrijkste doelstellingen:

  • Verkoop: klanten werven en omzet genereren
  • Branding: jouw bedrijf in ‘the picture’ zetten
  • Publiciteit: nieuwe producten of diensten aanbieden. Je kan ook workshops aanbieden

Welke doelgroep wil je bereiken? 

Maak voor jezelf uit welke doelgroep belangrijk is voor het product dat je aanbiedt. Het is mogelijk dat er meerdere doelgroepen zijn. 

Het kan ook interessant zijn een beursplan op te maken.

  • de juiste informatie over de beurs vinden
  • jouw bedrijf inschrijven
  • bekijken wie er aanwezig zal zijn op de beurs om jouw product aan te bieden en de taakverdeling op punt zetten
  • het bepalen van een thema en sfeer
  • maak een communicatieplan 
  • stand in orde maken voor de opening van de beurs. vb. de elektriciteit checken en flyers klaarleggen…

Na de beurs

De evaluatie van de beurs

  • bedank al jouw bezoekers door een mailing te sturen. Wees origineel en opvallend door vb. een persoonlijke boodschap te schrijven. 
  • verzend de beloofde informatie aan jouw bezoekers. 
  • plan alle afspraken in 

Het kan achteraf pas duidelijk worden of een beurs succesvol was. 

Belangrijk is om achteraf een evaluatie te houden. Bekijk welke verwachtingen er zijn en komen deze in de buurt? Bespreek met alle aanwezige partijen hoe de beurs verlopen is. 

Wil je van jouw beursstand een succes maken? Laat Expo events zijn kennis delen met jou en een stand bouwen die de energie van jouw bedrijf uitstraalt. 

 

Ontwerp en inrichting

De uitstraling van jouw beursstand is afhankelijk van het product dat je wil aanbieden. Het ontwerp en de inrichting van de stand bepalen vooral de uitstraling. 

 

Het is belangrijk dat het ontwerp van de stand origineel is en creatief is opgesteld. Je wil toch dat de aandacht naar de stand wordt getrokken, het zou namelijk niet tof zijn dat de bezoekers gewoon doorlopen. 

 

Ook hangt alles af van wat je in ‘the picture’ wil zetten. Is het de bedoeling dat er een nieuw product voorgesteld wordt, dan wordt de stand zo opgemaakt dat dit product naar voor komt in de stand. 

 

We vinden het belangrijk dat de stand volledig naar jouw wens wordt ontworpen. Het interieur, de stijl, de indeling en het budget worden bekeken en met deze informatie wordt een stand gecreëerd. 

 

Wat is het doel van de beurs? 

Bekijk wat je juist wil aanbieden of hoe je de voorstelling van de producten wil presenteren. Welke sfeer wil je creëren? Statafels om aan te hangen, een setting met tafeltjes en stoelen om relaxed alle informatie te delen en op de tafel te presenteren of is een cosy woonkamer het gevoel dat je wil naar voren brengen. 

Elk detail in jouw stand is belangrijk. Zo kan er een koffiehoek of bar voorzien worden om de bezoekers een drankje aan te bieden. 

 

Het logo of de kleur van jouw bedrijf kan ook op regelmatige basis terugkomen in de stand. Het logo is tenslotte het visitekaartje van het bedrijf. 

 

Expo events kan je dit allemaal aanbieden en je hierin wegwijs maken.